31 Aralık 2013 Salı

EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ DERS İÇERİKLERİ NELERDİR?

Eğiticinin Eğitimi Kursu Sertifika Programı veren kuruma göre değişmektedir, fakat en geçerlisi olan Milli Eğitim Bakanlığının yayınlamış olduğu kurs içeriği aşağıdaki gibidir.

  • Profesyonel Eğitim Yönetimi
  • Başarılı Eğitim Yöntemleri
  • Eğitimlerde Hedef Belirleme ve İçerik Hazırlama
  • Eğitimde Zaman Yönetimi ve Eğitim Öncesi Hazırlıklar
  • Eğitim Yapısına Uygun Ortam Seçimi ve Hazırlanması
  • Eğitimde Oturma Düzeni
  • Eğitim Materyallerinin Doğru Yer ve Zamanda Kullanılması
  • Eğitim İhtiyaç Analizi Uygulamaları
  • Eğitimcinin Temel Özellikleri
  • Eğitimcinin Kimliği ve Rolü
  • Beden Dilinin Etkin Kullanımı
  • İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
  • Katılımı Sağlayan ve İlgiyi Arttıran Yöntemler
  • Öz güven ve Sakinlik
  • İlgiyi Canlı Tutmak
  • Eğitim Sunumlarının Hazırlanması
  • Eğitim Sunumlarının Hazırlanması ve Etkin Sunum
  • Sunum Akışının Planlanması
  • Sunum Materyallerin Tespiti
  • Başarılı Sunum Hazırlama Teknikleri
  • Sahneyi Kullanma
  • Eğitimde Soru Alma Yanıtlama ve Soru Sorarak Etkileşim Yaratma
  • Eğitim Kitapçığı Hazırlanma
  • Eğitim Oyunlarının Planlanması, Uygulamalar ve Örnekler
  • Eğitimde Test Kullanımı ve Uygulama Çalışmaları
  • Eğitimlerde Zor İnsanlarla Başa Çıkmak, Eleştiri ve Öfkeli Tutumları Karşılama ve Sakinleştirme
  • Eğitim Sonuçlarını Ölçme ve Değerlendirme Teknikleri

0 yorum:

Yorum Gönder